whatsapp WhatsApp שיחה עם נציג אונליין

5 עקרונות לאימון נכון עם משקולות

09.08.22

קודם כל, משקולות הן כמו מיני חדר כושר בבית. הן תופסות מעט מאוד מקום ומציעות מגוון תרגילים שמאפשרים לפתח או לשמור על כל שריר בגוף במצב טוב. כיום יש למעלה מ-200 תרגילים עם משקולות, אך אפילו כמות של 20 מתוכם עשוייה בהחלט להספיק כדי לסגור את כל הפינות.

על ידי אימון פעמיים או שלוש בשבוע במשך 40-60 דקות, כבר אפשר להגיע לתוצאות מעולות. וכל מה שנדרש זה רק לתת קצת יותר תשומת לב לעצמך. ביקור במכוני יופי, מוצרי קוסמטיקה, וכ', חשובים מאוד למראה אטרקטיבי, אך למרבה הצער, הם אינם משפיעים על גמישות הישבן, היציבה או המותניים.

לכן, כאשר מחליטים לשקול משקולות ככלי למתן הצורה הנחשקת לגוף שלנו, יש להפנים את העקרונות הבאים:
1. עקרון הגדלת העומס - תרגילי משקולת הם  בעצם תרגילי כוח עם משקל. לכן, תוכניות אימון עם משקולות צריכות להתבסס על העיקרון של עלייה הדרגתית במשקל בזמן האימון. מבלי להקפיד על עיקרון בסיסי זה, אי אפשר לצפות לפתח שרירים או להיפטר משומן גוף עודף.
כן, חשוב להעלות בהדרגה אך בהתמדה את משקל המשקולות. זה בכלל לא אומר שעם כל אימון זה יהיה יותר ויותר קשה - אנחנו אורגניזמים חיים ולכן מסתגלים לפעילות גופנית. מה שנראה היום כעומס כבד מנשוא, בעוד שבוע יכול לספק תחושות נעימות שאפילו לא ידענו עליהן קודם.

מהסיבה הזו, מומלץ לרכוש משקולות מתכוונות לאימון בייתי.

2. זוהי פעילות אנאירובית - המשמעות היא שכאשר מתאמנים עם משקולות, שולטים בגוף תהליכים פיזיולוגיים שאינם דורשים כמות גדולה של חמצן. פעילות גופנית מסוג זה יוצרת בצורה מושלמת את השרירים, נותנת השפעה מהירה בהפחתת תכולת השומן בגוף ומשפרת במהירות את גזרת המתאמנים. עם זאת, עבור התפתחות מלאה של הגוף,  כדי להשיג את התוצאה המקסימלית בהפחתת משקל עודף, יש צורך להשלים עומסי כוח בעומסים אירובים.
פעילות אירובית היא הליכה מהירה, ריצה, שחייה, חתירה, רכיבה על אופניים ועוד. זהו סוג של עומס שנמשך לפחות 3-5 דקות (באופן אידיאלי 10-20 דקות), אשר גורם לריבוי נשימות עמוקות ועלייה משמעותית בדופק.

 

כמובן, ניתן להשתמש במשקולת גם לאימון אירובי. לשם כך, קחו משקולות קלות ובצעו תנועות שונות במשך 5 דקות לפחות: כפיפות בטן, נפילות, קפיצות, לחיצות, כיפוף והרחבה של הידיים, חיקוי תנועות של בוקסר וכו'.

3. תזונה נכונה - מי שבוחר להתאמן עם משקולות  חייב להקפיד על כללים מסוימים בתזונה. התזונה צריכה להיות עקבית עם בהתאם למטרות האימון: אם המטרה היא לבנות שריר ולהעלות את המשקל, התזונה צריכה להיות עשירה בקלוריות, עשירה בחלבונים ופחמימות. אם המטרה היא להסיר עודפי שומן בגוף, כדאי להפחית מעט את תכולת הקלוריות ואת כמות השומנים מהחי, להגדיל את כמות הירקות והפירות הטריים בתפריט היומי, וכמובן, להשתדל לא לאכול בלילה.
4. עיקרון הגברת האינטנסיביות - זהו המושג העיקרי באימון עם משקולות. אינטנסיביות היא כמות העבודה שנעשתה ליחידת זמן. יחד עם זאת, פירושה גם מידת העבודה על שריר ספציפי. ככל שהאינטנסיביות גבוהה יותר, כך התוצאה גדולה ומהירה יותר. זהו חוק אימון המשקולות. צריך כל הזמן להגביר את האינטנסיביות. כדי לעשות זאת, מספיק להגדיל בהדרגה את משקל המשקולות.
5. עבודה פנימית  - אפילו הישגים קטנים הם בלתי אפשריים אם הדרך אליהם מלווה בחוסר ודאות, ספקות מופרכים ופחד מכישלון. לא כדאי להקים עסק אם אתה מוכן לתבוסה מראש. וזה תקף גם לאימונים עם משקולות. רק גישה חיובית, עבודה אינטנסיבית כנה, הבנה ברורה של המטרה - זה הבסיס הנפשי להצלחה באימון. צרו את התמונה שלכם במחשבותיכם: נסו לראות את עצמכם כפי שאתם רוצים להיות כתוצאה מהאימונים כבר מעכשיו. דעו לאן אתם שואפים ותאמינו בכל צעד.

אל תחשבו שאחרי אימונים של חודש עם משקולות תראו כמו  שוורצנגר. ואל תחשבו שתורידו 30 ק"ג בחודש. כל תהליך בריא בגוף אינו מתרחש בפתאומיות, זה תמיד לוקח זמן. שינויים מהירים מדי במשקל הגוף, חילוף החומרים, הנגרמים על ידי נטילת תרופות פרמקולוגיות או מעקב אחר דיאטות קיצוניות, תמיד משפיעים לרעה על הבריאות. מכאן הפרצופים הכחושים של אנשים שזכו ל"הצלחה מדהימה" בהפחתת משקלם תוך שבוע. מה גם, שהתוצאה היא קצרת מועד.
עניין אחר זה להשיג את המטרה בהדרגה, לתת לגוף את האפשרות להסתגל לתנאי קיום חדשים ולתת לנפש את האפשרות לבנות דימוי חדש של עצמנו. אי אפשר להישאר רזה במשך זמן רב לאחר ירידה קיצונית במשקל אם הנפש שלנו לא מוכנה לכך. תמיד צריך להתחיל עם בניית תדמית שלך בראש שלך.

לסיכום, המשקולות הן כלי אימון פשוט, נוח ורב-תכליתי. תרגילים קבועים עם משקולות הם המפתח לבריאות טובה, למערכת עצבים מאוזנת ולכוח פיזי משמעותי. אימון עם משקולות הוא דרך יעילה מאוד הן להעלות את המסה החסרה והן להפחית משקל עודף. אימון עם משקולות, יחד עם עבודה רוחנית חיובית על עצמך, הוא מערכת רצינית ויעילה מאוד לשיפור עצמי.

נו, אז מתי האימון הראשון?

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

השם לא יכול להיות פחות משני סמלים וארוך מ -100 סמלים

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

Name can't be less than 2 symbols and longer than 100 symbols

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.