whatsapp WhatsApp שיחה עם נציג אונליין

איך קורונה משפיעה על הכלבים שלנו ?

14.08.20

היי אני מאיה דון ואני מאלפת ומטפלת בבעיות התנהגות.

 

לכל האנשים שמגדלים כלב ושמו לב שמאז הקורונה והחזרה שלכם לשגרה, ההתנהגות של הכלב מחמירה, והכלב מפתח תלותיות מסוימת בכם, הבעלים, ואתם מרגישים שכל פעם שאתם יוצאים מהבית זה הופך להיות אירוע לא נעים.

בזמן בידוד או בתקופה שכולנו בסגר, השגרה הופכת להיות לא שגרתית, ובעצם כל הלוח זמנים שלנו משתנה לגמרי – מבחינת זה שאנו הולכים לישון בשעות שונות, קמים בשעות שונות, הארוחות בשעות לא שעות, והמצב משפיע עלינו רבות, וגם על חברינו הטובים ביותר, הכלבים שלנו.
יש כלבים שהם מאוד רגישים, והחשיבות של סדר יום קבוע היא משמעותית עבורם.
אם פתאום אתם מוציאים את הכלב למטה 7 פעמים ביום, מאכילים אותם בשעות משונות, נותנים פתאום מלא חטיפים, ובבת אחת כל זה נגמר, זה יכול ליצור בלבול רב אצל הכלב שלכם.



הכלבים מזהים את השינוי שנוצר, בעיקר בגלל שלפתע יש לנו זמן רב להשקיע בהם, לשחק איתם, לדבר איתם המון פעמים במהלך היום, בשונה ממה שהיה בעבר, וההשפעות של זה עלולות להביא לבעיות כמו עודף אנרגיה, אי שקט כללי, תלותיות וצורך מוגבר בתשומת לב.

תחשבו שביום בהיר אחד, לאחר כל הכיף הזה, ותשומת הלב היתרה שנתתם להם, אתם חוזרים לשגרה שלכם ועוזבים את הבית ל8-9 שעות ואף יותר. מה הכלב יבין מזה? איך הוא ירגיש פתאום?
כשעושים דברים בצורה חדה מדי ולא הדרגתית, זה מתכון לאסון ולהתפתחות של תלות, חרדות נטישה, סטרס מוגבר, נבחנות, אובססיביות, צרכים בבית, הרס של חפצים ועוד שלל בעיות.
כלב יכול לחוות חזרה פתאומית לשגרה בצורה מאוד טראומתית, ובמיוחד גורים או כלבים רגישים, ועל כן כדאי לעשות חזרה הדרגתית לשגרה עבורו.



אז מה כדאי לכם לעשות אם אתם מזדהים עם הדברים שנכתבו כאן במאמר?
דבר ראשון – בניית סדר יום! ורצוי סדר יום דומה ככל האפשר לסדר היום האמיתי שלכם.
מה ז"א ? אם אתם רגילים לקום בשעה 8:00 בבוקר, קומו בשעה הזו. כן, גם אם אתם לא חייבים. זה יעזור מאוד לכלב ובלי קשר גם לכם, כי סדר יום קבוע עוזר לנו לשמור על שגרת חיים מסוימת.
צאו עם הכלב לטיול בוקר, רצוי טיול ארוך ומפנק. תעשו את טיול הצהרים בשעה שאתם רגילים אליה ואת טיול הערב בשעה שאתם רגילים אליה. ארוחת בוקר וארוחת ערב גם לתת בשעות קבועות. בנוסף התייחסו לזמני משחק, באילו שעות ביום הכלב יותר פעיל ובאילו שעות תרצו שהוא יהיה יותר רגוע.

- תתרגלו יציאות לפרקי זמן קצרים מהבית! תתחילו בלתרגל 5-10 דקות. לכלבים שכבר פיתחו חרדת נטישה מאוד קשה, כדאי להתחיל בדקה, ממש לצאת לדקה ולחזור.
גם אם רק תעלו קומה במדרגות או תצאו לחניה זה טוב, העיקר שלא תהיו בבית. ככל שהכלב יתרגל לזה שיש הרבה תנועה מהדלת, ואתם נכנסים ויוצאים ממנה כל הזמן ולא רק פעם אחת בבוקר, הוא יתחיל לפתח אדישות ליציאה שלכם מהבית וזה יפסיק להיות הרגע הכי מפחיד ביום עבורו. ברגע שאתם רואים שהכלב מצליח להכיל כמות קטנה של זמן לבדו, העלו אותה בהדרגה.

 

 


-בזמן שאתם בתוך הבית – נהלו שגרה של בית. צרו זמני משחק יזומים שבו אתם משחקים במה שהכלב אוהב, כדור, חבל, משחקי נשיכה ותפרקו לו אנרגיה. בנוסף צרו זמנים שבהם הכלב פורק אנרגיה מנטאלית על ידי משחק חשיבה מסוג "קונג וובלר" או קונג קלאסי, או כל משחק חשיבה אחר, קיימים המון סוגים. אם אין לכם כזה עדין, רכשו לכלב שלכם ועל ידי ניסוי וטעיה תראו מה הוא הכי אוהב. כלב שמעסיק את עצמו מנטאלית הוא כלב רגוע, מאופק ומאוזן יותר.

-השתדלו לאסוף צעצועים ולא להשאיר אותם פזורים לאחר שנגמרה שעת המשחק. רק כשאתם מחליטים – שלפו צעצוע לכלב, וזאת על מנת שהוא יעריך את המשחקים ולא ישתעמם מהם מהר.

-המנעו מפינוק יתר!!! לא להעמיס על הכלב עודף של חיבוקים, דיבורים ארוכים, המון מגע וליטופים. עם כמה שזה נשמע קשה, וכמה שאנחנו אוהבים אותם, ברגע שכל זה ייעלם בבת אחת זה יהיה הרבה יותר טראומתי, לכן עדיף שהכלב ידע להיות לבד, גם אם אתם בבית.

-הרגילו את הכלב לתיחום! כלוב אילוף או גדר. כלוב הטסה זה הכלוב שהכי יעיל במקרים של חרדות נטישה או תלות. כלוב זה כלי מצוין שעוזר לכלב לדעת להישאר לבד ולהרגיש שהוא נמצא ב"מערה", ממש כמו שהיה בטבע, וזה תורם רבות לרוגע נפשי ואיזון אצל כלבים. הכלוב צריך להיות מזמין, ולהפוך את זה ל"חדר" שלו בבית שלכם. שם יימצאו קערת האוכל, קערת המים, מצע נוח ונעים ועצם לעיסה שתמיד זמינה. כדי שכלב יוכל להתרגל לרעיון, כדאי מאוד למנוע גישה לספות, מיטות, או כל מצע נוח אחר שיוכל לעלות בדעתו. לא תמיד זה קל להרגיל את הכלב לכלוב, ולכן כאן מומלץ להיעזר במאלף. התיחום תורם בפתירת חרדות נטישה.

-נצלו את הזמן לתרגל פקודות משמעת! שתי פקודות מומלצות שיועילו לכם בעיקר הן "למקום" ו"להישאר". הפקודות האלה מאוד חשובות ויעילות, ואם הכלב יידע אותן בצורה טובה, כשתרצו שקט ורוגע, הכלב יידע שעליו ללכת למקום שלו וללעוס עצם ושם להירגע. כלב שיודע את מקומו בבית, ללעוס עצם, ולהתעסק בשלו ולא לשגע אתכם זה כלב מאוזן ורגוע, וזו השאיפה.



לסיכום, אם תיישמו את כל העצות האלו, הכלב שלכם יהיה רגוע יותר, ופחות תלותי בכם!
בימים שלפני החזרה לשגרת עבודה, השתדלו במיוחד להקפיד על שמירת סדר יום, להתחיל יציאות מהבית, ולהעלות את כמות הזמן שאתם משאירים את הכלב לבד בצורה הדרגתית, ולא במכה אחת, וכך תשמרו על הבריאות הנפשית שלו ושלכם יחדיו.

 


זקוקים לתמיכה?
לא בטוחים איך לעשות את זה נכון?
אתם לא לבד!!!

מאיה דון, מאלפת ומטפלת בבעיות התנהגות.
מטפלת רגשית בעזרת כלבים.

054-2281720
echpat.li1@gmail.com
הצטרפו לקהילה שלנו בפייסבוק!

FACEBOOK ECHPAT LI

INSTAGRAM
קהילת אכפאט לי – לומדים כלבית

 

 

עורך ראשי Adam Ben Simon

 

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

השם לא יכול להיות פחות משני סמלים וארוך מ -100 סמלים

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

Name can't be less than 2 symbols and longer than 100 symbols

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.