whatsapp WhatsApp שיחה עם נציג אונליין

משאבות חול לבריכה - חשיבות ודרכי תחזוקה

31.07.23

אם יש לכם בריכה בחצר, אתם בטח כבר מודעים לכך שיש חשיבות גדולה בשמירה של ניקיון וצלילות המים. אחת הדרכים לשמור על מים צלולים לאורך זמן היא באמצעות מסננים ומשאבות, כאשר בחירה נפוצה של בעלי בריכות היא להשתמש במסנני חול לבריכה.

מסנני חול לבריכה ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הניקיון והצלילות של הבריכה, ונחשבים למסננים מהטובים והפופולריים ביותר לבריכות בבתים פרטיים. זאת בשל יעילותם ודרישות התחזוקה הנמוכות שלכם. 

אם אתם שוקלים להוסיף משאבת חול לבריכה שלכם, יש לנו כמה פרטים שכדאי לכם לדעת - מהחשיבות של המסנן לבריכה, דרכי תחזוקה של מסנן חול ועד בחירה בחול המתאים.

 

מהי החשיבות של מסנני חול לבריכה ולמה כדאי להשתמש בהם?

למסנני חול לבריכה חשיבות רבה מכמה סיבות עיקריות:

 

  • סינון יעיל - מסנני חול לבריכה יעילים מאוד בניקוי מי הבריכה מפסולת גלויה וכן גם מפסולת קטנטנה ומחלקיקים. מצע החול של המסנן לוכד חלקיקים כמו לכלוך, עלים, שיער, שמנים, אצות ושאריות של קרם הגנה. פעולת הסינון מבטיחה שהמים יישארו צלולים ונקיים ממזהמים שעלולים לגרום לעכירות המים, לריחות לא נעימים ואפילו לסכנות בריאותיות הנובעות מרחצה במים לא נקיים. 

  • תפעול פשוט - מסנני חול הם מסננים קלים לתפעול. ברגע שהתקנתם את הפילטר והמשאבה פועלת, מצע החול עושה את רוב עבודת הסינון ואתם לא צריכים לעשות דבר. 

  • עמידות - מסנני חול לבריכה הם מסננים עמידים, וכל עוד תשמרו על התחזוקה השוטפת, המסנן יחזיק שנים ארוכות מבלי שתצטרכו להחליף אותו. 

  • ידידותיות לסביבה - מסנני חול הם מסננים ידידותיים לסביבה בהשוואה לסוגי מסננים אחרים, שכן חול הוא חומר סינון טבעי וידידותי. כמו כן, מסנני חול לא דורשים אנרגיה רבה כדי לפעול, ולכן הם גם ידידותיים לסביבה וגם חוסכים בעלויות לאורך זמן.

  • מתאים לסוגי בריכות שונים - מסנני חול לבריכה זמינים בגדלים שונים ולכן הם מתאימים לסוגים שונים של בריכות - גם בריכות קטנות ועיליות, וגם בריכות גדולות ושקועות. בנוסף, הם יכולים להתמודד עם קצב זרימה גבוה או נמוך, וכן גם עם לחץ מים משתנה.  

  • תחזוקה נמוכה - לבסוף, התחזוקה של המסנן היא פשוטה יחסית. התחזוקה השוטפת כוללת בעיקר שטיפה של המסנן מעת לעת והחלפה של החול מדי מספר שנים, כפי שתראו מיד.  

 

יש לכם כבר משאבת חול? כך תתחזקו אותה 

כאמור, עם תחזוקה שוטפת של המסנן, משאבת חול תישאר אתכם שנים ארוכות. איך דואגים לתחזוקה שוטפת? יש כמה צעדים לעשות את זה בצורה פשוטה:

 

  1. שלב ראשון: התארגנות - בשלב הראשון הצטיידו בכל מה שנדרש לשטיפת המסנן. ראשית, כבו את משאבת הבריכה כדי למנוע תאונות. לאחר מכן הצטיידו בצינור שטיפה לאחור, וכן במקרה הצורך ניתן להשתמש במנקה מסננים, במסיר שומנים או במנקה ייעודי למסנן חול לבריכה. אם למסנן שלכם יש שסתום, הצטיידו גם במפתח ברגים. 

  2. שלב שני: שטיפה - בשלב הבא נשטוף את המסנן. חברו את צינור השטיפה לפתח שעל הסתום (או, אם יש לכם צינור פריקה, הפנו אותו לאזור ניקוז מתאים) והפעילו את משאבת הבריכה במצב "שטיפה". הניחו לה לפעול במשך 2-3 דקות או עד שהמים בצינור נראים צלולים. במידה ונראה כי המסנן מלוכלך במיוחד, השתמשו בנוזל ניקוי מתאים לפי הוראות המוצר. 

  3. שלב שלישי: כיבוי - כבו את המשאבה והחזירו את המשאבה למצב "מסנן". השיבו את המשאבה למקומה והפעילו אותה שנית. 

 

שימו לב שאלו צעדים עקרוניים וסטנדרטים לניקוי משאבת חול; כדאי לבדוק במדריך היצרן לגבי ניקיון של משאבת החול הספציפית שיש ברשותכם ולעקוב אחר ההוראות. 

 

 

לצד השטיפה הזו, שיש לבצע אחת לתקופה (בהתאם לשימוש בבריכה ולמצב המים), חשוב להחליף גם את החול מדי מספר שנים, שכן עם הזמן החול במסנן עלול לאבד מיעילותו. אם אתם רואים שהמשאבה לא יעילה כמו בעבר וניקוי המסנן לא עוזר, התייעצו עם איש מקצוע לגבי החלפה לחול איכותי. 

 

עוד אין לכם משאבה? רכשו משאבת חול בעלת מוניטין ובחרו בחול איכותי

אם החלטתם שאתם רוצים להוסיף משאבת חול לבריכה, הטיפ המרכזי הוא לבחור במשאבה נחשבת וכן בחול איכותי. חול איכותי מבטיח ביצועי סינון טובים יותר, שכן הוא לוכד מגוון רחב של פסולת וחלקיקים. חול איכותי מבטיח גם חיים ארוכים יותר, כיוון ואינו נוטה להתפרק במהירות. כשאתם בוחרים בחול ובמשאבת חול לבריכה, מומלץ לבחור במותג בעל שם ומוניטין, וכך להבטיח מים צלולים למשך שנים ארוכות והנאה מקסימלית מהבריכה שלכם! 

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

השם לא יכול להיות פחות משני סמלים וארוך מ -100 סמלים

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.

בהתאם לכללי האתיקה וסטנדרטים מוסריים בזכרון אסור להשתמש בביטויים פוגעניים ופוגעניים

Name can't be less than 2 symbols and longer than 100 symbols

הביקורת נוספה בהצלחה!

היא תופיעה בעוד מספר רגעים.